مصرف ضد آفتاب‌ هر 2 ساعت يك بار تجديد شود.
نوشته شده توسط : علیرضا نساروند

 مصرف ضد آفتاب‌ هر 2 ساعت يك بار تجديد شود.


يک متخصص بيماري‌هاي پوست با بيان اينکه اغلب لامپ‌هاي صنعتي، نوري مشابه نور آفتاب و اشعه UV توليد مي‌کنند، به افراد داراي پوست‌هاي روشن و حساس‌ توصيه كرد: در منزل نيز از ضد آفتاب استفاده کنند تا اثرات مضر اين لامپ‌ها موجب آسيب به پوست آنها نشود.

نرگس پورحيدري در گفت‌وگو با ایسنا، ضد آفتاب‌هاي رنگي را محصولاتي متنوع و فاقد عوارض جانبي عنوان کرد و گفت: بهتر است کرم پودرها به ميزان کمتري استفاده شوند؛ چرا که به پوست آسيب وارد مي‌کنند. علاوه بر آن، اين محصولات با ضد آفتاب‌ها نيز تداخل داشته و در صورت استفاده از آنها، فرد نمي‌تواند از محصولات ضد آفتاب استفاده کند.

وي با تاکيد بر لزوم مشورت با متخصصان پوست براي انتخاب لوازم آرايشي معتبر و متناسب با هرنوع پوست، گفت: محصولاتي متنوع و بدون مجوز وزارت بهداشت در سطح بازار موجود است، بنابراين بهتر است تهيه لوازم آرايشي از داروخانه‌ها و با توجه به مجوز وزارت بهداشت صورت گيرد.

اين متخصص پوست با تاكيد بر لزوم توجه به تاريخ مصرف محصولات آرايشي و بهداشتي، ادامه داد: تاريخ انقضاي يک محصول براساس نگهدارنده‌هاي موجود در آن محصول، تعيين شده و عدم توجه به تاريخ انقضاي آن ممکن است عوارض مختلفي را در پوست به دنبال داشته باشد.

وي استفاده از لوازم آرايشي براي سنين پايين‌تر از 18 سال را مناسب ندانست و گفت: ضد آفتاب‌ها نقش حفاظتي دارند و در گروه لوازم آرايشي محسوب نمي‌شوند. در مجموع استفاده از ضد آفتاب‌ها در تمام فصول و از سن 6 ماهگي براي همه افراد توصيه مي‌شود.

پورحيدري تاكيد كرد كه شب، قبل از خواب مواد آرايشي از صورت پاک شوند و در طول روز نيز كمتر از لوازم آرايشي استفاده شود.

اين متخصص بيماري‌هاي پوست تاکيد کرد: ضد آفتاب‌ها بايد هر2 تا 3 ساعت يکبار تجديد شوند تا اثرات مضر اشعه UV نور خورشيد، موجب آسيب به پوست نشود.

وي در پايان يادآورشد: مصرف آب و مايعات به ميزان فراوان، همچنين ميوه‌جات و سبزيجات خام و تازه نقش موثري در سلامت پوست دارند.




:: موضوعات مرتبط: پوست و مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 / 7 / 1386 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: